„Je jedno, aká skruž sa použila, keby niekde nenastala chyba, a zatiaľ nevieme kde, jedna aj druhá mala vydržať,“ uviedol pre TASR Juraj Čermák z Inštitútu dopravnej politiky (IDP). Pri vyšších mostoch sa síce podľa jeho slov zvykne používať skôr výsuvná skruž, no všetko záleží na projektantovi stavby. Keď on určí a vypočíta, že takáto skruž vydrží, tak by to tak malo byť.
Rovnako aj analytik Inštitútu dopravy a hospodárstva (IDH) Ondrej Matej tvrdí, že len samotný typ podpornej konštrukcie nemôže byť príčinou tohto nešťastia. „Akékoľvek komentovanie príčin pádu mosta predtým, než sa zistí pravý dôvod, je len na škodu,“ priblížil pre TASR. Treba podľa neho nechať pracovať vyšetrovateľov, aby zistili skutočné príčiny tragédie. „Stalo sa to predmetom politiky, a to mi je ľúto,“ dodal Matej.
Súčasný a bývalý minister dopravy sa totiž v posledných dňoch dohadujú o tom, aká podporná konštrukcia mala byť pri výstavbe mosta pri Kurimanoch použitá. Exminister Ján Figeľ (KDH) tvrdí, že podľa zmluvy sa mala použiť výsuvná skruž, ktorá sa montuje na piliere mosta a po nich sa vysúva. A nie pevná, ktorá sa opiera o zem a bola pri stavbe použitá. Minister Ján Počiatek (Smer-SD) mu však oponuje s tým, že na stavbe bola taká skruž, aká bola naprojektovaná.
Textil v Bratislave preložili a poslali ďalej, časť zostala na Slovensku. Má to byť ukážka toho, že nová Hodvábna cesta môže viesť cez...
IDH v médiach • 13.11.2017Chodci a autá sa o seba na úzkej ceste v Prešove smerom na Solivar doslova obtierajú. Navyše tadiaľ premáva MHD. Napriek tomu sa tu jazdí v ob...
IDH v médiach • 30.09.2020Pomôže otvorenie očakávaného západného obchvatu, a prečo ostáva infraštruktúra v srdci Šariša naďalej témou č. jeden?
IDH v médiach • 19.11.2021