Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Železničiari dostanú od štátu desiatky miliónov eur

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dostanú ďalšie desiatky miliónov eur. Peniaze majú okrem in...

IDH v médiach  •  02.08.2021

Pokuty za známky? Hrozí obrovské číslo, diaľničiari mlčia

Prešli viac ako tri mesiace od spustenia megaprojektu elektronických diaľničných známok a okolo Národnej diaľničnej spoločnosti je hrobové ...

IDH v médiach  •  11.04.2016

Poučenie z kauzy Arriva: Tendre na dopravcov si žiadajú redizajn

Kraje sa stávajú rukojemníkmi obštrukcií, špekulácií a sabotáží porazených hráčov z výberových konaní.

IDH v médiach  •  23.11.2021