Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dostanú ďalšie desiatky miliónov eur. Peniaze majú okrem in...
IDH v médiach • 02.08.2021Prešli viac ako tri mesiace od spustenia megaprojektu elektronických diaľničných známok a okolo Národnej diaľničnej spoločnosti je hrobové ...
IDH v médiach • 11.04.2016Kraje sa stávajú rukojemníkmi obštrukcií, špekulácií a sabotáží porazených hráčov z výberových konaní.
IDH v médiach • 23.11.2021