Slovensko stratilo vysokorýchlostné železničné spojenie so západnou Európou

Publikované dňa 06.12.2013   •  Zdroj: HNOnline

Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu takzvanej transeurópskej dopravnej siete.

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.
Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej. Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“

Odporúčané články

Považskú Bystricu čaká radikálna redukcia kilometrov liniek MHD

Podľa Petra Máťoša je hlavným dôvodom nariadenie EK, podľa ktorého môže mať prepravca, s ktorým uzatvorí mesto zmluvu priamo, maximálne...

IDH v médiach  •  20.02.2019

IDH: O kritériách, ktoré sa v súťažiach posúdia, treba diskutovať

Systém viackriteriálneho hodnotenia ponúk pri obstarávaní tovarov a služieb, je podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) prístup, k...

IDH v médiach  •  06.07.2018

Firmy napadli príliš nízku cenu diaľnice. Prvýkrát

Podľa šéfa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja (SDKÚ-DS) môžu byť za námietkami aj ďalšie dôvody.

IDH v médiach  •  07.01.2014