Trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruujeme už 20 rokov

Publikované dňa 12.08.2019   •  Zdroj: IDH

To, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť.

Bohužiaľ sme sa dostali do stavu, kde krajina je riadená cez štvorročné volebné cykly a bez preberania úloh od predchodcov a s možnosťou definovať si priority bez toho, aby korešpondovali so stratégiou štátu. Pri takomto systéme riadenia nie je možné efektívne manažovať veľké štátne investície a preto výstavba cestnej aj železničnej infraštruktúry trvá neúmerne dlho a neúmerne sa tým predražuje.

Ako sa dá výstavba zrýchliť? Stanovme si cieľ a harmonogram výstavby, ktorý bude kontrolovateľný už v priebehu výstavby. Prerozdeľme kompetencie a obsaďme kľúčové pozície schopnými manažérmi a v prípade dosiahnutia úspechu ich  odmeňme. Vyvodzujme osobné zodpovednosti za nedodržanie termínov a cieľov a manažérov, ktorí zlyhali viac neobsadzujme do kľúčových pozícii.

 

Rastislav Cenký
riaditeľ IDH

Odporúčané články

Nižšie pokuty za e-diaľničné známky už od júna sú nereálne

Už o pätnásť dní by sme mali platiť nižšie pokuty za jazdu načierno po diaľnici, plánuje minister dopravy Roman Brecely. Ešte mu to nesch...

IDH v médiach  •  17.05.2016

Zastavená výstavba miniobchvatu paralyzuje Prešov

Zastavená výstavba miniobchvatu paralyzuje Prešov a podľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) je už jasné, že naplnenie predvolebnéh...

IDH v médiach  •  26.04.2016

Stanovisko IDH k vládou schválenému návrhu zákona o verejnej a osobnej doprave

Bratislava 14. apríla 2023 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo víta schválenie návrhu zákona o verejnej a osobnej doprave Vládou Slo...

Tlačové správy  •  14.04.2023