Diaľničný tunel Karpaty. Luxus?

Publikované dňa 11.02.2015

Ondrej Matej (SDKÚ) z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, zase vraví, že rozhodnutie štátu stavať najskôr cestu na juhu je správne. „A to z takého dôvodu, že hustota dopravy na diaľnici D1 a v smere od Dunajskej Stredy, budúca R7, je dvojnásobne väčšia ako na diaľnici D2. Zároveň táto časť obchvatu rieši tranzit aj v smere na D2, lebo zatiaľ nerealizovaná časť s tunelom Karpaty by len skrátila dobu jazdy. Tu sa dokonca natíska otázka, či je táto časť vôbec potrebná, lebo je veľkým luxusom obkrúžiť diaľnicou celé veľké mestá,“ poznamenal Matej s tým, že napríklad aj Budapešť má len južný obchvat a neplánuje severný obchvat, rovnako je na tom aj Mníchov.

Odporúčané články

Obrovský rozdiel v komforte, no rovnaká cena. Takto vyzerá cestovanie vlakom na severe a juhu

Kompetentní aj odborník veľké rozdiely potvrdzujú.

IDH v médiach  •  09.12.2019

Potrebuje Slovensko novú jadrovú elektráreň alebo je to len drahý a megalomanský sen Roberta Fica?

Nový jadrový zdroj by mal taktiež prispieť k energetickej integrácii v rámci jednotného európskeho energetického trhu. Tým by sa mala zvýš...

IDH v médiach  •  26.11.2024