Prvý z troch úsekov kysuckej diaľnice D3 s tunelom Horelica je bližšie k realizácii. Diaľničiari minulý týždeň otvárali obálky, od firiem však dostali len dve ponuky.
Zdroj: hnonline.skOpatrenie druhej vlády Roberta Fica – vlaky zadarmo prioritne pre seniorov prežilo celú dekádu. Aj napriek výraznej kritike z radov vtedajšej opozície sa nenašiel minister dopravy, ktorý by spomínaný nápad zrušil, alebo výraznejšie upravil. Hoci sa za uplynulých desať rokov zvýšil záujem ľudí o železničnú dopravu, experti hovoria o účelovom správaní.
Zdroj: rtvs.skVlaky zadarmo pre vybrané skupiny ľudí fungujú desať rokov. Kým seniori a študenti si službu zväčša pochvaľujú, odborníci sa v názoroch rôznia. Podľa sociologičky sa sociálny rozmer služby naplnil. Dopravní analytici i opozícia však poukazujú na zhoršenie kvality vlakovej dopravy, oslabenie konkurencie a fakt, že za službu platia všetci občania.
Zdroj: spravy.rtvs.skAk by sa letecké spojenie medzi Pekingom a Bratislavou stalo skutočnosťou, mohlo by mať pozitívny vplyv najmä na príjazdový cestovný ruch, teda na zájazdy čínskych turistov na Slovensko.
Zdroj: standard.skPo schválení zákona o strategických investíciách sa s ich výberom roztrhlo vrece. Cestných je 13. Problémom, ale začína byť ich financovanie. Iba projekty v oblasti cestnej infraštruktúry by nás dnes stáli 8 miliárd eur.
Zdroj: ta3.comBratislava 5. februára 2024 – Oznamujeme Vám, že nezisková organizácia Inštitút pre dopravu a hospodárstvo od februára 2024 má nového člena Správnej rady a novú adresu sídla. Novým členom Správnej rady IDH sa stal Ing. Miloslav Havrila, ktorý je odborníkom na železničnú dopravu. V minulosti zastával pozíciu generálneho riaditeľa ŽSR. Našu kanceláriu nájdete v nových priestoroch […]
Bratislava 1. februára 2024 – Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ing. Ondrej Matej po dohode s ministrom dopravy JUDr. Ing. Jozefom Rážom ml. nepredĺžili spoluprácu na pozícii externého poradcu ministra dopravy k 1.2.2024. Ondrej Matej pôsobil na Ministerstve dopravy SR ako externý poradca ministrov dopravy od roku 2021. „Som rád, že som mohol svoje odborné a manažérske […]
Bratislava 14. apríla 2023 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo víta schválenie návrhu zákona o verejnej a osobnej doprave Vládou Slovenskej republiky. Už desať rokov (8.2.2013 predstavil Inštitút návrh integrácie verejnej osobnej dopravy na celom Slovensku) Inštitút pre dopravu a hospodárstvo presadzuje zámer integrácie verejnej osobnej dopravy za účelom jeho skvalitnenia. Dlhodobo sme navrhovali ako prvý krok […]
Bratislava 7. decembra 2022 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo z princípu odmieta zdaňovať zisk. Zisk je výsledok po zdanení príjmov obchodných spoločností po započítaní ich nákladov. Zdaňovať zisk je zlé a do budúcna nebezpečné riešenie ako zabezpečiť príjem štátneho rozpočtu. Je to nesystémové, neodborné a nelogické riešenie na hrane legislatívy Európskej únie. Považujeme to za „znárodnenie časti zisku […]
Bratislava 2. decembra 2022 – Inštitút pre dopravu a hospodárstvo považuje vládou schválené konečné ceny plynu a elektriny pre domácnosti za plytvanie verejnými prostriedkami, ktoré je dôležité využívať hospodárne a zodpovedne. Ide o veľmi populistické rozhodnutie, ktoré má výrazný vplyv na výdavkovú stranu štátneho rozpočtu, ktorá navyše nie je krytá. V podstate sa jedná o pomoc štátu domácnostiam v celkovej výške cca 6 […]
Pozitívne vnímam skutočnosť, že vláda (v tomto prípade zastúpená ÚRSO) vôbec prvýkrát pripravuje definíciu energetickej chudoby. V kontexte procesu je potrebné počkať na finálnu úpravu navrhovaného legislatívneho opatrenia, ktoré v konečnom dôsledku definuje aké a koľko domácnosti bude zahrnutých do tejto kategórie. Energetická chudoba je podľa ÚRSO definovaná množstvom prostriedkov, ktoré zostanú domácnosti po zaplatení všetkých výdavkov […]
Zdroj: IDHKrátky čas na prípravu zo strany záujemcov a vyžadovaný rýchly nástup na trať nahráva štátnej ZSSK. Navrhujeme, aby príprava cieľov, podmienok, spôsobu a postupu liberalizácie železničnej osobnej dopravy bola zahrnutá do hlavných úloh pripravovanej Národnej dopravnej agentúry, ktorá by mala byť zodpovedná za koncepčné riešenie verejnej dopravy SR. Súčasný zámer liberalizácie navrhujeme pozastaviť a pokračovať v ňom až po […]
Zdroj: IDHTo, že na Slovensku sa trať medzi Bratislavou a Žilinou rekonštruuje 20 rokov je bohužiaľ odrazom schopnosti slovenských politikov a politicky nominovaných manažmentov veľkých štátnych firiem. Neexistujúca vízia a všeobecne akceptovaná stratégia štátu a rezortu znemožňuje mať jasne definované a nemenné ciele, priority a harmonogramy, ktorých napĺňanie by občan vedel vyhodnotiť. Bohužiaľ sme sa dostali […]
Zdroj: IDHČo sa týka nálezu nebezpečného odpadu v násypoch, mala by byť vyvodená zodpovednosť nie len voči subjektom, ktoré odpad do násypov navážali, ale aj voči stavenému dozoru, ktorý mal ako prvý na tento problém upozorniť, ak by si vykonával svoje povinnosti svedomito. Je smutné, že aktivisti, ktorí na problém upozornili vlastne suplujú úlohu inštitúcií za to […]
Zdroj: IDHMusíme si uvedomiť, že odstavené autá, nám značne znižujú kvalitu života – prejdite sa po sídliskách, obytných zónach, ale dnes už aj po dedinách, kde mnohokrát dominantou týchto miest sú zástupy parkujúcich vozidiel. Porovnajte si architektonické štúdie so skutočnosťou. V návrhoch krásne námestíčka, chodníky, zeleň a realita – všade parkujúce autá. Bohužiaľ, dnes je toto aj bežným […]
Zdroj: IDH