Bratislava, 11. septembra 2018 – Zavedenie ciel zo strany Spojených štátov voči dovozu európskych automobilov môže byť v prospech európskeho spotrebiteľa. Zavedenie ciel totiž významne ovplyvní cenu výrobku na americkom trhu čím sa zníži ich konkurencieschopnosť voči domácej produkcii. Ak nebudú výrobcovia automobilov chcieť znižovať produkciu v Európe, čo by samozrejme malo vplyv na lokálnu zamestnanosť, budú sa snažiť umiestniť svoje výrobky za výhodnejších podmienok na domácom – európskom trhu. Výhodnejšie podmienky budú znamenať nie len priame znižovanie cien automobilov na európskom trhu, ale tiež zlepšovanie dostupných spôsobov financovania.
Lepšia dostupnosť kvalitných a bezpečných automobilov z európskej produkcie významne prispeje k zvýšeniu bezpečnosti na cestách, následne tiež umožní kompetentným úradom zavádzať opatrenia, ktorými sa postupne významne zníži počet technicky nespôsobilých vozidiel na cestách.
Ing. Rastislav Cenký
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
Bratislava
811 05
Slovenská republika
e-mail: rastislav.cenky@idah.sk
mobil: +421 911 346 463
e- mail: office@idah.sk
web: https://www.idah.sk/
Ondrej Matej, predseda správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Ako vnímate rušenie a ponechanie čohokoľvek zadarmo?
IDH v médiach • 10.12.2015Firma, od ktorej premiér Rober Fico kúpil byt a bola úspešná pri verejných zákazkách, sa vracia do biznisu so štátom.
IDH v médiach • 01.06.2017Sieť sa rozhodla, že podpíše PPP obchvat Bratislavy za dve miliardy eur, a chystá vlastné kilometre autostrád. Peniaze na ne nie sú.
IDH v médiach • 14.04.2016