Bratislava, 17. augusta 2020 – Vyzývame ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala k urýchlenej systémovej reforme ciest I., II. a III. triedy. Jedine zlúčenie správy ciest I., II. a III. triedy pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest.
Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou v okrese Revúca, ktorú poškodili silné prívalové zrážky koncom júna potvrdzuje fakt, že samosprávne kraje nemajú dostatok financií na riešenie havarijných situácií na cestách II. a III. triedy. Sieť ciest I., II. a III. triedy na seba významne nadväzuje a preto je logické, aby ich spravovala jedna inštitúcia Slovenská správa ciest. Nie je akceptovateľné, aby oprava cesty medzinárodného významu č. II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou, ktorú využíva kamiónová doprava, závisela od jednorazovej pomoci.
Odkladanie systémovej reformy, na ktorú poukazujeme v Inštitúte pre dopravu a hospodárstvo už roky, bude len násobiť prípady zanedbaných havarijných stavov ciest II. a III. triedy, na ktoré samosprávne kraje nemajú financie. Nepovažujeme za správne a systémové, keď pri hľadaní financií na opravu cesty v havarijnom stave musia predstavitelia samosprávneho kraja prosiť predstaviteľov vlády o mimoriadnu dotáciu.
Ing. Ondrej Matej
riaditeľ inštitútu
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo, n.o.
Čajakova 18
811 05 Bratislava
Slovenská republika
e-mail: ondrej.matej@idah.sk
mobil: +421 903 603 285
e- mail: office@idah.sk
web: https://www.idah.sk/
Projekt bratislavskej Filiálky považujú odborníci za správny krok, priviedol by podľa nich do vlakov viac ľudí ako nimi cestuje teraz.
IDH v médiach • 12.07.2016Diaľnice v okolí hlavného mesta mali dokončiť v roku 2020. Ministerstvo dopravy už pripustilo meškanie.
IDH v médiach • 16.02.2018Namiesto vyradenia 50-ročných rušňov výmena jednotiek modernizovaných pred desiatimi až pätnástimi rokmi. Analytický Útvar hodnota za penia...
IDH v médiach • 31.12.2020